Tobias Quelle

Head of Product Online-Shops & UX | E-Commerce-Expert | Product Leader and Coach
Digitec Galaxus

Speaker Name

Tobias Quelle is an experienced e-commerce expert with a proven track record in several leading positions in the retail and ecommerce industry. He is a passionate product leader with a strong background in building high performance product teams, executing a customer driven product strategy and delivering products customers love.

Tobias currently serves as the Head of Product Online-Shops & User Experience at Digitec Galaxus AG, which is the largest ecommerce player in Switzerland with an already started path towards internationalization.

Within Digitec Galaxus he leads areas such as online shop product development, online marketing and communication technologies, scaling product organizations and real focus on user experience. Skilled in e-commerce business development, talent acquisition, leadership and agile frameworks he is enabling consumer focused cross functional teams and loves applied machine learning use cases.

Being passionate about digital product organizations Tobias supports Etribes as an Expert Partner, Product Academy as a Mentor and Coach and provides additionally 1:1 coaching to executives, senior leaders and product managers on product leadership, vision, strategy and delivery.

Fragen an Tobias Quelle

Wir haben Tobias 3 Fragen gestellt, um etwas mehr über ihn zu erfahren. Und wir haben um eine kleine Collage oder ein Video gebeten. Hier sind die Antworten von Tobias:

Was treibt dich an in deinem Job?

a. Ein kooperatives, agiles (Wir machen keine Jahres-Roadmaps) Entwickeln von digitalen Produkten, die eine hohe Convenience für den Nutzer bieten. Auch wenn bspw. Amazon oder Booking bei der Betrachtung der gesamten Wertschöpfungskette (Auswahl, Fulfillment) sicherlich sehr gut sind, ist der Teil des digitalen Produktes, also die Webseite oder App) aus einer UX-Perspektive imho alles andere als convenient. Das kann man deutlich besser machen und da versuche in einen kleinen Teil dazu beizutragen. b. Die heutige Einfachheit an Kundenfeedback in allen Aspekten zu erhalten. Es war noch nie so einfach so vielfältiges Kundenfeedback zu erhalten und in die Entwicklung der eigenen Produkte mit einzubeziehen. Das bringt Spass und sofortigen Mehrwert. c. Ein motivierendes und ambitioniertes Umfeld, was ich als Führungskraft natürlich auch selbst mit schaffen muss, um durch echte Kundenorientierung einen skalierbaren Mehrwert zu erzeugen

Was zeichnet ein (digitales) Produkt aus, das dich begeistert?

Das ist ein (digitales) Produkt, welches für den Nutzer intuitiv und einfach zu nutzen ist, smart und auf Ehrlichkeit ausgerichtet umgesetzt wurde und auch ästhetisch ansprechend daherkommt.

What is the most important factor to stay lean and nimble, when growing?

Scaling with small teams which are business and technical independent from each other.
Typ Title Speaker(s) Year
Vortrag / Q&A Simplify c-level-funded roadmap alignments in scaling product organizations

Video

Tobias Quelle WP 2021