Elie Casamitjana

Product | Strategy | Execution | Leadership & Impact Entrepreneurship
ikiom.com

Speaker Name

Elie ist Gründer und Geschäftsführer von ikiōm. Er hilft Führungskräften und Gründern durch umsetzbare Beratung in Innovation, Produkt und Strategie. Er hat mehr als 10 Jahre Erfahrung in den Bereichen Produktmanagement, Go-to-market, Strategie, strategisches Marketing, Organisationsdesign, strategische Planung, OKR, Portfolio, Lieferung und Programm. In seiner Karriere hat er Produktlinien auf globaler Ebene eingeführt, ausgebaut und verwaltet. Er entwarf, rekrutierte und vergrößerte verschiedene Produkt- und Programmteams, leitete verschiedene Transformationsinitiativen und führte OKR in verschiedenen Organisationen ein. Als Gründer, Investor oder Mentor trägt Elie auch aktiv zu Tech-Entrepreneurship-Initiativen bei, die sich mit nachhaltiger Entwicklung befassen.

Fragen an Elie Casamitjana

Wir haben Elie 3 Fragen gestellt, um etwas mehr über ihn zu erfahren. Und wir haben um eine kleine Collage oder ein Video gebeten. Hier sind die Antworten von Elie:

What truely motivates you in your job?

I love leaders and product teams cross the bridge between the market and their organization through strategic thinking, method and tools. I get to work with talented and passionate people wanting to make an impact and I can see first-hand the value that customer-centric mindset and effective collaboration can bring to the individuals and their organizations as a whole.

What characterizes a (digital) product that delights you?

Intuitive experience.

How do you merge data-driven and customer-driven?

They complement each other. A lot can be said about each of them and both of them together. In short, you can leverage data to rationalize your understanding of a situation, facilitate dialogue and make informed decisions. You can do all of this by putting the customer of the center of what you do, correlating your success with theirs. And finding ways to measure it with data.
Typ Title Speaker(s) Year
Vortrag / Q&A Data-Driven Culture For High Impact Products

Elie Casamitjana WP 2021